انقلاب های ادامه دار
این روزها شاهد انقلاب های مردم شمال آفریقا و قاره کهن هستیم، می بینیم بعد از چند روز تظاهرات، ولی غیره سراسری، و فقط در یک میدان از شهر های تونس و قاهره، رئیس جمهور های مادام العمر شان فرار می کنند. در این ماجراها جوانان انقلاب کردند، یعنی تغییرات انقلابی می خواستند، ولی قبل از اینکه انقلاب آنها به سرانجام برسد، با فراری دادن رئیس جمهور ها، توسط کل حکومت دست نشانده امپریالیسم نیمه دوم قرن 20، انقلاب جوانان را ناتمام گذاشتند. در واقع هیچ چیز تغییر نکرد، از این نمونه را چند بار در سی سال گذشته دیده ایم، که امپریالیسم نگذاشت انقلاب ها به نتیجه قطعی برسد، و با احساس خطر نمودن، سریع با تعویض دولت یا حکومت، نگذاشت انقلاب پدید آمده به نتیجه اصلی برسد، و پا بگیرد. البته شرایط تاریخ اجتماعی هم در این قبیل کشورها آماده نبوده، و رشد و تکامل ناقص نمی توانست پاسخ گوی خواسته یک انقلاب باشد.
اما حاکمان امپریالیسم نیمه دوم قرن ، 20، که انرژی خود را از سرمایه داری پیشرفته کنونی می گیرد، درک درستی از حرکت زمین ندارند. فرو ریختن مرکز تجارت جهانی، آغاز پایان دوران تمدن سرمایه داری پیشرفته، پایه امپریالیسم بود، و نیز شروع تمدن کنترل انرژی، و آغاز امپریالیسم نو می باشد. امپریالیسم نو متفاوت از امپریالیسم سابق است، این امپریالیسم از کامپیوتر و اینترنت شکل گرفته، و حاکمان دم ست و بالا دست خاص ندارد. برای تحلیل های بیشتر مطالعه و پیگیری وبلاگ انوش راوید کمک بزرگی است. بنابر این انقلاب های مردم بویژه جوانان تأثیر گرفته از تحلیل و دانش، اینترنت و ماهواره است، و همچنان ادامه خواهد داشت، تا نتیجه خود را بگیرد. در نهایت شورا های اینترنتی، با حساب داشتن جوانان پرشور و دانش با طرح و برنامه های اساسی، و تعیین ساختار اصولی در تاریخ اجتماعی، حکومت ها را بدست خواهند گرفت. این جوانان با درکی که از زندگی دارند، دیگر نمی توانند مانند پدران شان چشم و گوش بسته هر دروغی و پرت و پلایی، و هر چیزی را قبول کنند و بپذیرند.
از طرف دیگر تا زمانیکه حکومت شورا های اینترنتی، با تاکتیک رادار سری، در این قبیل کشورها مستقر شود، بخشی از امپریالیسم نو یعنی حکومت جهانی چایمریکا بیرحمانه می تازد، و تمام تولیدات سنتی و ملی کشور ها را هدف قرار می دهد، و باعث بیکاری گسترده می شود. در اثر این بیکاری مهاجرت های نوین پیش می آید، و گروه های پر جمعیت از این کشورها به هر وسیله و با به خطر انداختن جانشان سعی در مهاجرت و پناهنده شدن به کشور های اروپایی و آمریکایی، و یا هر جای دیگر که دستشان برسد می کنند، که بلکه لقمه نانی گیر بیاورند و زنده بمانند. تعریف این جریان را در مهاجرت های نوین نوشته ام. این تفاوت از اثرات یک قرن حکومت های استعمار زده بر این کشورهاست، که نگذاشتند رشد و تکامل عادی در قرون جدید داشته باشند. در میان کشور های آفریقا و قاره کهن ما ملت ایران با داشتن شرایط مناسب، می توانیم با تحلیل های عمیق بر پایه برنامه های نوین و غیر قابل پیش بینی، دست بالا را داشته باشیم، و برای نجات ملت های دیگر یاری دهیم.
عکس 4069 آ، انبوه جوانان تونسی در جنوب ایتالیا، مهاجرت های غیر اصولی که در قرن جدید اتفاق می افتند، این قبیل صحنه های مهاجرت های انبوه جوانان کشور های جنوب، به شمال را در تلویزیونها و خبر ها زیاد دیده اید.
یکی دیگر از خطرات این بیکاری های گسترده، که بویژه بعد از سقوط مالی و اقتصادی در جهان اتفاق افتاده، و به توریست و اندک سرمایه گذاری های صدمه زده، مانند دزدی دریایی است. با وجود اسلحه های فراوان که بعد از فروپاشی شوروی در آفریقا و قاره کهن و آسیا پخش و فراوان شد، دزدی دریایی هم پیش آمده، جوانان 16 تا 22 ساله بویژه سومالیایی اقدام به آن کار می کنند، البته ممکن است سر نخ تاکتیکی در جای دیگر و دور از منطقه باشد. جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این دزدی ها از توانایی بالایی برخوردار است، و گویا نیرو هایی هم به مناطق مربوطه گسیل نموده. وظیفه همه ایرانیان است که سر نخ های تاکتیکی را بیابند و آنها را افشا کنند، از سطحی نگری و کار های ساده دوری کنند، و دست به تحلیل های عمیق و زیر بنایی بزنند.
موضوعاتی باعث عقب افتادن و تأثیر نفوذ استعمار در ملتها شد، که در استعمار و امپریالیسم نوشته ام، ابتدا استعمار گران برای تجارت به بقیه نقاط جهان رفتند، اما با مردمی مواجه شدند، که در دوران قبیله ای از ساختار های تاریخی اجتماع بسر می بردند. استعمار گران دو سه دوره تاریخی جلو تر یعنی در بورژوازی بودند، به همبن جهت از برخورد این دو سیستم اجتماعی، استعمار بوجود آمد. مردمان در افریقا در دوران قبیله های اولیه، و در کشور های اسلامی منطقه، یک دوره تاریخ اجتماعی جلو تر و در سازمان قبیله ای دینی بودند. آنها نتوانستند خود را از فکر گذشته و فسیل شده بت پرستی، سریع خارج کنند، و به دوران جدید وارد شوند، برای همین همیشه یکی دو دوره عقب ماندند، و نمی توانستند و نمی خواستند پا و فکر را جلو بکشند. اما امروز با وجود اینترنت و ماهواره و گستردگی سرمایه داری و بورس، جوانان این کشورها خود را از افکار عقب قبلی نجات داده، و می توانند وارد تمدن جدید شوند. مسائل و مشکلات زیادی بر سر راه آنها می باشد، ولی با وجود داشتن سلامت بدن و فکر، و بدست آوردن درایت و دانایی نوین، براحتی می توانند به رهبران شانسکی کشور های شمال قدیمی پیروز شوند. شانسکی هایی که بیشتر به فکر شکم و زیر شکم هستند، نه بشریت و نجات زمین ما از تخریب و انقراض، این از قیافه های آنها پیداست.
در ادامه پول پرستی دشمنان، ملتها امتیاز هایی هم بدست آوردند، پول پرستان برای سود کوتاه مدت خود کار هایی کردند، که در دراز مدت و در واقع برای ملتها سود داشت. یکی از اینها مانند دانشگاه های فراوان است، که برای سود و بدست آوردن پول ایجاد کردند، در مقابل هم مردمانی بودند، که به هر قیمتی در این فکر بودند، بچه هایشان تحصیل کرده بشوند، و مانند آنها نباشند. در نتیجه به نفع مردم و جوانان این دوره تمام شد، که با کمک امکانات تکنولوژی امروزی، آگاه های فوق العاده و متفاوت از گذشته یافتند. یکی دیگر مانند فروش اتوموبیل های و کالا ها بود، که برای این منظور نیازمند آگهی دادن بودند، و با تولید و گسترش تلویزیون های ماهواره ای آگاهی های بیشتری، به میان توده های مردم فرستادند.
عکس شماره 4067 از آلبوم وبلاگ انوش راوید، امپریالیسم آماده است تا فوری دخالت کند، اما آنها تحلیل درستی از آینده تاریخ اجتماعی ندارند.
انقلاب ها کی تمام می شود
همانگونه که قبلاً نوشته ام، در قرن جدید باید برای هر چیز تعریف و تحلیل داشته باشیم، که کاملاً تخصصی جمع بندی و بررسی شود. تاکنون برای انقلاب تعریف هایی شنیده ایم، من نظر خودم را می گویم. انقلاب اجتماعی یا انقلاب های انسانی، مرحله گذر تاریخ اجتماعی از یک ساختار تاریخ اجتماعی به ساختار جدید تمدنی در تاریخ است. البته با مقاومت تمدن گذشته و یا سردمداران آن، برای حفظ منافع مادی و معنوی خود، و پافشاری رشد و تکامل جامعه بشری، برای عبور به مرحله جدید اتفاق می افتد. هر تمدن در ساختار اجتماعی چند مرحله دارد، آخرین مرحله یکی همراه آغاز دیگری است، در گذشته ها این مراحل طولانی بوده، علت آن در تاریخ یادگیری بشر است.
مثلاً برای عبور از ساختار تاریخ اجتماعی یا تمدن شاه خدایی سلسله هخامنشیان، به سازمان دینی حکومت اشکانیان، از دوره آخر سلسله هخامنشیان یعنی از کوروش بزرگ آغاز شد. در این دوره نفوذ فکری سازمان قبیله ای دیده می شود، این بخش دو صده ای مرحله آغاز اولین انقلاب انسانی ایران است، که در تاریخ ثبت گردیده ولی نادیده گرفته شده است. مرحله اصل انقلاب و گذر از پایان سلسله هخامنشیان یعنی داریوش سوم تا مجلس مهستان است، حدود یکصد سال طول کشید. در این زمان از گذر مهم تاریخی فعلاً اطلاعات کمی در دست است، که باعث شده دشمنان تاریخی ایران از این خلا تاریخی استفاده کرده، و جای آنرا با دروغ اسکندر مقدونی و سلوکیان پر کنند. جهت اطلاع بیشتر به لینکها مراجعه شود.
این گذر های مهم تاریخی انقلاب های انسانی و اجتماعی است، که در هر قاره ویژگی های خودش را داشته و دارد. همانگونه که در تاریخ یادگیری نوشته ام با گذشت زمان و رشد و تکامل اجتماعی، این زمانها در هر دوره کوتاه تر شده، و در اولین انقلاب بورژوازی ایران یعنی انقلاب مشروطیت، زمان ها پیش آغاز و آغاز و دوره انقلاب به جای چند قرن در 2500 سال پیش، به چند ده سال کاهش یافته بود. در انقلاب شکوهمند 57 تمام دوره به چند سال رسید، و در آینده نزدیک چند ماه و چند روز می گردد، البته ضمن تحلیل در سازمان آینده بینی.
در ادامه رشد و تکامل تاریخ اجتماعی، ساختار زیر بنای فکری تشکیل دهند جامعه، سرعت بیشتری می گیرد، یعنی امروزه و آینده، گذر تاریخی آخرین مرحله رشد سرمایه داری، به مرحله جدید تمدن کنترل انرژی، و سپس تمدن دیگر هم سریع خواهد بود. انقلاب های انسانی و اجتماعی، برای هر گذر در هر قاره متفاوت است، و تحلیل و تعلیل های جداگانه خواهد داشت. شرایط تاریخی و اجتماعی در هر قاره و کشور تعیین کننده آن است. البته با رشد و و تکامل کجکی، و ایجاد حرکت های انحرافی که مانند انقلاب ساخته شداند، و از شگرد های استعمار و امپریالیسم است، باید در نظر داشت با انقلاب انسانی اجتماعی اشتباه گرفته نشود. ادامه دارد.
توجه: مشروح واژه هایی که این رنگی نوشته ام، در سمت راست یا چپ در آخرین ارسالها می باشد، برای مطالعه روی آنها کلیک کنید.
آمدن عید نوروز و . . . .
چند روز به سال نو مانده در تمام ایران بزرگ، خانه تکانی ها شروع می شود، شستشو های بیشتر خرید های نوروزی، و تهیه شیرینی های مخصوص عید و این قبیل کارها. خانم های جل و چلاسر هم، شروع به درست کردن انواع شیرینی های خوشمزه خانگی، با محصولات طبیعی می کنند. یکی از بیشترین این شیرینی ها قطاب است، که تقریباً همگی آنرا درست می کنند، و همه هم به در و همسایه می دهند، و شاید به نوعی می گویند که کار من بهتره، در هر صورت بفرمایید قطاب، با دستور کار یکی از معرف ترین خانم های آشپز دیار چلاسر و جل.
مواد لازم تهیه قطاب
ماست = 200 گرم
روغن جامد = 100 گرم
زرده تخم مرغ = 2 عدد
پودر شکر = 1 قاشق چایخوری
پودر هل = یک دوم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر = یک دوم قاشق چایخوری
آرد = قدری که خمیر به دست نچسبد
روغن مایع = به میزان لازم (برای سرخ کردن)
پودر شکر = 2 پیمانه
مواد لازم برای میانه قطاب
پودر گردو = 100 گرم
پودر شکر = 150 گرم
دارچین = 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه خمیر اصلی قطاب
ابتدا روغن جامد و پودر شکر را مخلوط کنید، و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. سپس زرده های تخم مرغ را بیفزایید و مخلوط را با همزن بزنید. بعد پودر هل را با ماست و بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید.
در این مرحله همزن را کنار بگذارید، و آرد را کم کم به مواد بیفزایید، این کار را به آرامی انجام دهید، تا خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید خمیر قطاب را نباید با افزودن آرد بیش از حد سفت و خشک کرد. مدت دو ساعت پارچه ای روی آن انداخته و دوساعت کنار گذاشته تا خمیر ور بیایید، در این مدت مواد داخل قطاب را درست نموده.
طرز تهیه مواد میانی قطاب
در ظرفی ابتدا پودر گردو، پودر شکر و دارچین را مخلوط نمایید، برای اینکه بتوانید مواد را درون خمیر راحت در دست گلوله نمایید و قرار دهید، بهتر آنرا هم بصورت خمیر در آورید. 2 تا 3 قاشق سوپ خوری گلاب را کم کم به مواد افزوده، تا حالت خمیری بگیرد.
آماده سازی کامل قطاب
سطح صافی را آرد پاشی نمایید، و سپس خمیر را به قطر 3 میلیمتر روی آن پهن کنید، و با قالب گرد آن را قالب بزنید. سپس خمیر برش زده را بردارید، و یک قاشق چایخوری از مواد میانی قطاب وسط خمیر قرار دهید. دقت داشته باشید که از مواد میانی به اطراف خمیر مالیده نشود، زیرا دو لبه خمیر به هم نمی چسبد. دو لبه خمیر را به هم بچسبانید، و با استفاده از دو انگشت لبه های خمیر را به سمت داخل برگردانید، تا به شکل کُنگره درآید.
قطاب های آماده را در روغن داغ فراوان غوطه ور کنید، و دو طرف آن را سرخ کنید. برای تهیه قطاب حتماً باید به این نکته توجه کرد که قطاب ها را نباید یکباره پیچید، و بعد سرخ کرد، چون پوسته خمیری قطاب در مجاورت طولانی با هوا، خشک می شود و بعد از آنکه در روغن سرخ شود، لبه های خمیر از هم باز می شود.
پس از اینکه رنگ آن قهوه ای روشن شد، قطاب را از روغن خارج کنید، و در یک سبد فلزی قرار دهید. بعد از 10 دقیقه قطاب ها را در یک ظرف پُر از پودر شکر قرار دهید، تا قطاب ها به پودر شکر آغشته شود. قطاب ها را بعد از خروج از روغن، نباید خیلی سریع در پودر شکر غلتاند، زیرا سبب می شود پودر شکر در اثر حرارت، کمی رطوبت بگیرد، و به اطراف شیرینی نچسبد. اگر هم خیلی سرد باشد، پودر قند به قطاب نمی چسبد.
*
عکس 4071 ب، سپس قطّاب ها را به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید، این شیرینی را در ظرف در بسته نگهداری کنید.
*
یادم رفت بفرمایید در باغ های اینجا، چای قند پهلو با سماور ذغالی، و استکان و نعلبکی شستی قدیمی با کلوچه های مخصوص.
عکس های بیشتر در اینجا ، در ستون آرشیو موضوعی آن وب سمت چپ، بر روی نامی که می خواهید عکس های آنرا تماشا کنید، کلیک نمایید.
کلیک کنید: تاریخ علم و دانایی در ایران
کلیک کنید: تاریخ دمکراسی در ایران
کلیک کنید: تاریخ لشکر و جنگ ایران
توجه: اگر وبلاگ، به هر علت و اتفاق، مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد، در جستجوها بنویسید: وبلاگ انوش راوید، یا، فهرست مقالات انوش راوید، سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید. نظرات و آگهی های خود را در بخش نظرات وبلاگ فصلی انوش راوید مانند اینجا بنویسید، تا به مدت یک فصل هزاران نفر آنرا ببینند. از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم، همچنین کپی بردار از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع، آزاد و باعث خوشحال من است.
انوش راوید Anoush Raavid
حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ و حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ و مقالات مهم مانند، سنت گریزی و دانایی قرن 21، و دروغ های تاریخ عرب، تاریخ مغول، تاریخ تاتار، و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ: جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،